Problemer med kurset?
Internett Explorer er ikke kompatibel med våre tjenester. Dersom du bruker Internett Explorer, må du ta i bruk en annen nettleser. Vi anbefaler Mozilla Firefox, Google Chrome eller Microsoft Edge.
Vi opplever også at enkelte har problemer med kurset, og dette kan skyldes cache eller informasjonskapsler lagret i nettleseren til brukeren.
Merk: for å gjennomføre kurset, er du nødt til å Godta informasjonskapsler på siden.
Under finner du tips til hvordan du kan løse dette.
Alternativ 1: Privat fane / Inkognitofane
Inkognitofane – Chrome:
- Åpne Chrome på datamaskinen.
- Klikk på Mer og så Nytt inkognitovindu øverst til høyre.
- Et nytt vindu vises. Se etter inkognitoikonet
Inkognito helt øverst.
- Du kan også bruke hurtigtaster for å åpne inkognitovinduer:
Windows eller Chrome OS: Trykk på Ctrl + Shift + N.
Mac: Trykk på ⌘ + Shift + N.
Inkognitofane – Edge:
Du kan åpne et InPrivate-vindu på ulike måter:
- I Microsoft Edge velger du Innstillinger og mer > Nytt InPrivate-vindu.
- Merk og hold (høyreklikk) Microsoft Edge på oppgavelinjen, og velg Nytt InPrivate-vindu.
- I Microsoft Edge velger og holder du (høyreklikker) en kobling og velger Åpne kobling i InPrivate-vinduet.
Inkognitofane – Firefox:
- Åpne Firefox.
- Gå til menyen i øvre høyre hjørne (tre horisontale linjer), og klikk på «Nytt privat vindu».
- Et nytt privat vindu vises med et lilla maskeikon øverst til høyre i Firefox-vinduet.
- Du kan også bruke hurtigtastene: Control+Skift+N for Windows eller Kommando+Skift+N på en Mac.
- Ditt private Firefox-vindu har et lilla bånd over seg, og derfra kan du slå på en ekstra funksjon for sporingsbeskyttelse.
Inkognitofane – Safari:
- Åpne Safari-appen på Macen.
- Velg Arkiv > Nytt privat vindu, eller bytt til et privat nettlesing-vindu som allerede er åpent.
- Et Privat nettlesing-vindu har et mørkt smart søkefelt med hvit tekst.
Alternativ 2: Slette nettleserdata
Merk: Hvis du sletter informasjonskapsler, kan du bli logget av nettsteder som husker deg, og de lagrede innstillingene dine kan bli slettet. Dette gjelder hver gang informasjonskapsler slettes.
Chrome:
- Start nettleseren “Chrome”
- Klikk på meny – tre vertikale prikker oppe i høyre hjørne
- Velg “Logg”
- Velg “Logg igjen”
- Trykk på “Slett nettlesingsdata”
- Kontroller at “Tidsperiode” er satt til “Alle datoer”
- Kontroller at “Informasjonskapsler og andre nettstedsdata” er huket av
- Klikk på “Slett data”
- Lukk nettleser og åpne igjen før du prøver å logge inn på nytt
Edge:
- Start nettleseren “Microsoft Edge”
- Klikk på meny – tre horisontale prikker oppe i høyre hjørne.
- Velg “Logg”
- Trykk på søppelbøtten
- Kontroller at “Tidsintervall” er satt til “Alt”
- Kontroller at “Informasjonskapsler og nettstedsdata” er huket av
- Klikk på “Fjern nå”
- Lukk nettleser og åpne igjen før du prøver å logge inn på nytt
Firefox:
- Start nettleseren “Firefox”
- Klikk på meny – tre horisontale streker oppe i høyre hjørne
- Velg “Historikk”
- Klikk på “Tøm nylig historikk”
- Kontroller at “Slett tidsrommet” er satt til “Alt”
- Kontroller at “Infokapsler” er huket av
- Klikk på “Ok”
- Lukk nettleser og åpne igjen før du prøver å logge inn på nytt
Safari:
- Gå til Innstillinger > Apper > Safari > Avansert > Nettstedsdata.
- Trykk på Fjern alle nettstedsdata.
- Lukk nettleseren før du går inn på asbestkompetanse.no igjen.