Problemer med kurset?

Internett Explorer er ikke kompatibel med våre tjenester. Dersom du bruker Internett Explorer, må du ta i bruk en annen nettleser. Vi anbefaler Mozilla Firefox, Google Chrome eller Microsoft Edge.

Vi opplever også at enkelte har problemer med kurset, og dette kan skyldes cache eller informasjonskapsler lagret i nettleseren til brukeren.

Merk: for å gjennomføre kurset, er du nødt til å Godta informasjonskapsler på siden.

Under finner du tips til hvordan du kan løse dette.

Alternativ 1: Privat fane / Inkognitofane


 

Inkognitofane – Chrome:

  1. Åpne Chrome på datamaskinen.
  2. Klikk på Mer og så Nytt inkognitovindu øverst til høyre.
  3. Et nytt vindu vises. Se etter inkognitoikonet  Inkognito  Inkognito helt øverst.
  4. Du kan også bruke hurtigtaster for å åpne inkognitovinduer:

Windows eller Chrome OS: Trykk på Ctrl + Shift + N.
Mac: Trykk på ⌘ + Shift + N.


 

Inkognitofane – Edge:

Du kan åpne et InPrivate-vindu på ulike måter:

  • I Microsoft Edge velger du Innstillinger og mer  > Nytt InPrivate-vindu.
  • Merk og hold (høyreklikk) Microsoft Edge på oppgavelinjen, og velg Nytt InPrivate-vindu.
  • I Microsoft Edge velger og holder du (høyreklikker) en kobling og velger Åpne kobling i InPrivate-vinduet.

 

Inkognitofane – Firefox:

  1. Åpne Firefox.
  2. Gå til menyen i øvre høyre hjørne (tre horisontale linjer), og klikk på «Nytt privat vindu».
  3. Et nytt privat vindu vises med et lilla maskeikon øverst til høyre i Firefox-vinduet.
  4. Du kan også bruke hurtigtastene: Control+Skift+N for Windows eller Kommando+Skift+N på en Mac.
  5. Ditt private Firefox-vindu har et lilla bånd over seg, og derfra kan du slå på en ekstra funksjon for sporingsbeskyttelse.

 


 

Inkognitofane – Safari:

  1. Åpne Safari-appen på Macen.
  2. Velg Arkiv > Nytt privat vindu, eller bytt til et privat nettlesing-vindu som allerede er åpent.
  3. Et Privat nettlesing-vindu har et mørkt smart søkefelt med hvit tekst.

Alternativ 2: Slette nettleserdata

Merk: Hvis du sletter informasjonskapsler, kan du bli logget av nettsteder som husker deg, og de lagrede innstillingene dine kan bli slettet. Dette gjelder hver gang informasjonskapsler slettes.


 

Chrome:

  1. Start nettleseren “Chrome”
  2. Klikk på meny – tre vertikale prikker oppe i høyre hjørne
  3. Velg “Logg”
  4. Velg “Logg igjen”
  5. Trykk på “Slett nettlesingsdata”
  6. Kontroller at “Tidsperiode” er satt til “Alle datoer”
  7. Kontroller at “Informasjonskapsler og andre nettstedsdata” er huket av
  8. Klikk på “Slett data”
  9. Lukk nettleser og åpne igjen før du prøver å logge inn på nytt

 


 

Edge:

  1. Start nettleseren “Microsoft Edge”
  2. Klikk på meny – tre horisontale prikker oppe i høyre hjørne.
  3. Velg “Logg”
  4. Trykk på søppelbøtten
  5. Kontroller at “Tidsintervall” er satt til “Alt”
  6. Kontroller at “Informasjonskapsler og nettstedsdata” er huket av
  7. Klikk på “Fjern nå”
  8. Lukk nettleser og åpne igjen før du prøver å logge inn på nytt

 


 

Firefox:

  1. Start nettleseren “Firefox”
  2. Klikk på meny – tre horisontale streker oppe i høyre hjørne
  3. Velg “Historikk”
  4. Klikk på “Tøm nylig historikk”
  5. Kontroller at “Slett tidsrommet” er satt til “Alt”
  6. Kontroller at “Infokapsler” er huket av
  7. Klikk på “Ok”
  8. Lukk nettleser og åpne igjen før du prøver å logge inn på nytt

 


 

Safari:

  1. Gå til Innstillinger > Apper > Safari > Avansert > Nettstedsdata.
  2. Trykk på Fjern alle nettstedsdata.
  3. Lukk nettleseren før du går inn på asbestkompetanse.no igjen.

Fungerer det ikke med noen av forslagene over?

Ta kontakt med oss:

support@asbestkompetanse.no